reklama

Bludicka

Hodim okom po hodinkach a spokojne vyfuknem dym. Vlakom je to tuto za rohom, maximalne patnast minut. Iba tie ocelove mraky sa mi nepacia. Snad nebude prsat. Neoblubujem firemne akcie, ale den v parku namiesto v kancelarii je lepsi ako klincom do oka. Este dvakrat vyberiem a vlozim dazdnik do tasky a zadam azimut -  zastavka. Cakam, vidim autobus v dialke, natiahnem ruku a ... na moje pocudovanie nezastavi. Krutim hlavou, zasomrem zopar slov na adresu vodica. Predsa si nenecham zneprijemnit den. Aj tak sa mame stretnut az o dvanastej a ja mam este plno casu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Toto je uz drzost! Dalsi autobus nezastavuje. Obzeram sa a zistujem, ze zastavka je docasne zrusena. No ale kto si ma to oznacenie vsimnut, ked ho uspesne zakryva strom?! Hudnruc a uz vobec nie kludna, presuvam sa na dalsiu zastavku a pocitam minuty. Ak mi autobus pride do piatich minut, a nebudem na vlak cakat dlhsie ako dve-tri minuty, mam este sancu dorazit vcas. Moje iluzie mi odnasa dvadsatminutove stepovanie na zastavke. No konecne! Od autobusu trielim kupit listok na vlak. Ujo za okienkom zjavne nikdy nebude trpiet zaludocnymi vredmi. Trikrat prepocita vydavok, chvilu cumi na listok, uz natahuje ruku a znova ju stahuje a zase cumi na listok. Pri podavani len tak mimochodom podotkne, ze vlak odchadza o dve minuty. O dve minuty? Ste si isty? Na tabuli je odchod o desat minut. Hej, ale to je iny, tento odchadza z dvojky nastupista.

Pri zvuku pistalky naskakujem do vlaku. Uz mi je je uplne jedno, ci bude prsat alebo nie, len nech som uz tam. Sprievodca prejde okolo, ani si nevypyta listok a usadi sa v kabinke. Vytahujem mobil a pre istotu pisem sefovi, ze budem par minut meskat. Nazvy stanic mi akosi nic nehovoria, ale ved cestujem tymto vlakom prvy krat. Musi to byt nejaka tretia - stvrta zastavka. Pri piatej zastavke spozorniem. Nazov mi nieco hovori, ale vobec nie v suvislosti s Londynom. Digitalny hlas oznamuje nazov dalsej zastavky. To snad nie, snad nesedim v zlom vlaku! Este skumam elektronicku tabulu, ale moju zastavku tam ani po tretom pozornom citani nenachadzam. S malickou dusickou klopem sprievodcovi na dvere. Ide tento vlak do Richmondu? Nie, tento vlak ide na zapad Anglicka. Citim, ako mi sediveju vlasy. Preklinam chlapika za kasou a vysvetlujem, ze som sa stratila. Sprievodca vytahuje velku mapu a skuma, kde by som mohla vystupit. Radi pockat este zastavku. Vytahujem listok a pytam sa, kolko mam doplatit. Iba mavne rukou. Sadam si nedaleko kabinky. Pisem sefovi, ze budem meskat, ale netusim ako dlho.

Stanica. Sprievodca vystupuje so mnou. Zamava na chlapika v reflexnej veste a vysvetluje, ze som sa stratila a chce, aby ma posadil do spravneho vlaku. Mne v tom momente ubudlo z veku stvrtstorocie. Malicke dievcatko poslusne kraca za ujom. Mam si kupit novy listok? Neboj sa, spytame sa v kase. A ja otrcam ruku s listkom tetuske, ktorej ujo vysvetluje, co ma postretlo. Ujo ma len o par rokov menej ako ja a tetuska za kasou tiez. Milo sa usmieva, hovori, ze to nic, to sa poriesi a pise mi na listok odkaz pre sprievodcov vo vlaku. Poda mi ho spat a ja si precitam: Stratena, nechajte ju cestovat. Pod tym peciatka a podpis.

Bludicka dobludila a statne docestovala. Aj s lejakom. Utekam sa s ostatnymi schovat do prijemnej krcmicky a po par minutach je moje stvorhodinove cestovanie uz davnou minulostou. Snad. Potrebujem nacerpat energiu na spiatocnu cestu.


Miriam Vysna

Miriam Vysna

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

obycajny clovek Zoznam autorových rubrík:  Londyn trochu inakMoj manzelZ ineho sudkaspomienkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu