reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miriam Vysna

Miriam Vysna

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

obycajny clovek Zoznam autorových rubrík:  Londyn trochu inakMoj manzelZ ineho sudkaspomienkySúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Cistota

Miriam Vysna

Cistota

Ja pred par mesiacmi: Koho chces zavolat na svoju oslavu? Janicka. A koho este? Janicka. A koho okrem Janicka? Nejakeho ineho kamarata lebo kamaratku? Vrti nesuhlasne hlavou. Chcem tam Janicka.

  • 1. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Svadba za 5 dni? Ziaden problem

Miriam Vysna

Svadba za 5 dni? Ziaden problem

O par dni mame vyrocie svadby. Nepamatame si, v ktorom roku sme sa brali (asi preto, ze si nemozeme povedat - rok po svadbe sa nam narodil potomok - to by sa dalo lahko vypocitat), ale o tomto case sa to cele pred x rokmi zacalo.

  • 2. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Ked sa vam rano nechce vstavat

Miriam Vysna

Ked sa vam rano nechce vstavat

Rozprestrela som si den. Nalistovala stranku vstavanie a pokrcena sa zosuchtala z postele pat minut pred budikom. Neviem ako dlho som tam stala s pustenou vodou a kefkou v ruke. Pomaly sa mi z hmly vynaral obraz tvare tupo cuciacej do zrkadla, ktory sa matne na mna podobal. A rozkazala som si, sa spamataj, uz sa zobud!

  • 8. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 093x
  • 10
Mama sa nezaprie

Miriam Vysna

Mama sa nezaprie

Davno sme s bratom vyrastli z detskych nohavic. Uz minuli casy, ked nas mama vyckavala schovana za zaclonou. Nesla spat, kym nezastrkotali kluce v zamku a ona mala topanky spocitane, ziadne nechybali, ani neprevysovali.

  • 27. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Cumlik so zlatou karickou

Miriam Vysna

Cumlik so zlatou karickou

Pamatam sa na cumlikovu modu. Azda kazde male dieta malo takyto poklad zastrceny v puse. Vynimkou nebol ani moj brat. A dokonca bol na nom zavisly. Jeden musel mat vo vrecku, dalsi nosila mama v kabelke a cumlik poistka mal svoje miesto v aute.

  • 27. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
reklama
Ja nikdy nikam nemeskam!

Miriam Vysna

Ja nikdy nikam nemeskam!

Neznasam, ked niekto meska. Na stretnutia zasadne chodim v casovom predstihu. Nedokazem pochopit, ako vobec ludia mozu meskat. Ved aj s tou zapchou niekde cestou by mali pocitat. Slovicka pomaly pojdeme su pre mna signalom na okamzity start. Cestovna horucka je moja najlepsia kamaratka. Drzi sa ma, aj ked ideme s kamaratmi autom na chatu. Len mi neoznamujte presnu hodinu odchodu, budem cakat pred branou minimalne v 15 minutovom predstihu. S mojou kamaratkou stiham aj predchadzajuci vlak. Slovicko vcas pre mna znamena pol hodinovu casovu rezervu. Mate byt na letisku 2 hodiny pred odletom? Tri to istia.

  • 13. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 23
Dodrziavajte navod alebo Smaltovana vana

Miriam Vysna

Dodrziavajte navod alebo Smaltovana vana

Nas tato je domaci kutil. Ale v pozitivnom zmysle slova. Opravi cokolvek, nezvysi sa mu ani maticka, vymaluje, obcas nieco postlka.

  • 10. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Vsetkym, co pisali, ze otcovia

Miriam Vysna

Vsetkym, co pisali, ze otcovia

nedokazu prejavit svoje city Bolo mi smutno, ked som tie clanky citala. Kedysi sa srdce na dlani nenosilo a slova lubim ta casto nehovorili. Aj ked ti ludia lubili rovnako. Jednoducho sa to nenaucili. Vsetko okolo bolo prilis sputane puritanskou vychovou. To je ako koza, z ktorej sa nevyvlecu.

  • 29. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Pre vas, pani

Miriam Vysna

Pre vas, pani

Zvoni zvoncek pri dverach. Umyvam riad. - Milacik, chod otvorit. - Ziadna reakcia. Odkladam tanier, utieram si ruky a idem ku dveram.

  • 9. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Preco sme nevyhrali MS v hokeji alebo Priznavam, mozem za to ja

Miriam Vysna

Preco sme nevyhrali MS v hokeji alebo Priznavam, mozem za to ja

Pred kazdymi majstrovstvami zacne moj manzel robit pripravy. Nebubnuje, nevyzyva hokejoveho ducha, nereze kohuta a nenatiera sa jeho krvou a popri tom vu-du tanecky, nie. Ale vybavuje si na vtedy a vtedy dovolenku, rozmysla v akej poze sedel, ci lezal, ked sa posledne nasim darilo, pred zapasom musi mat vsetko nachystane v dosahu ruky, aby sa nicim nerozptyloval...

  • 8. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
reklama
Pozri sa, ci HO este mam alebo Ako sa s mojim manzelom nenudim

Miriam Vysna

Pozri sa, ci HO este mam alebo Ako sa s mojim manzelom nenudim

Asi preto, ze tato zima uz nejako pridlho trva, myslim na leto. A ked nan myslim, tak myslim na horucavy a melon. Dobry, sladucky, stavnaty, spravne vychladeny. Znova sme si ho kupili. Dosli sme upoteni, upachteni z nakupov, rychlo zo seba zhodit vsetko prepotene satstvo, vybalit nakup, nakrajat melon a dat ho chladit. Manzel chytil do ruky noz a zacal nim sibrinkovat.

  • 7. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Rajtabora a Michal

Miriam Vysna

Rajtabora a Michal

- Aaaa, uz ide, neobsedi doma, Rajtabora. - Takto nezne oslovoval moj dedko babku, ked vysla vyobliekana zo dveri s kabelkou v ruke. A mal pravdu, ta dlho doma neobsedela. Niekedy ide do varosa ku krajcirke, inokedy pozriet cetku mihalovsku (tetu z Michaloviec), ci cetku trebisovsku (tetu z Trebisova). Vzdy sa nieco najde. Ak ju povinnosti nepustili, tak aspon telefonovala. Tej, onej, tamtej. Ak by boli vtedy mobily, tak z nej maju mobilni operatori radost.

  • 7. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 15
Usypce kurom vody alebo Moja prababka

Miriam Vysna

Usypce kurom vody alebo Moja prababka

Vzdy, ked si na nu spomeniem, objavi sa mi na tvari usmev. Pochadzala z kraja, kde sa voda sypala. Nie, nie je to rozpravka. Ako deti sme sa smiali, ked na nas zavolala - usypce kurom vody. Nestihla som sa s nou rozlucit, tak mi dovolte aspon par spomienok na nu a jej zivot. Tazky a upracovany, ale nikdy som ju nepocula stazovat sa.

  • 6. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu